Wednesday 9 April 2014

sekecil inilah

selain menjadi sahabat akrab yang terpaling aku sayang
kamu juga merupakan tempat adu dan tempat aku meminjam bahu

kamu ini jauh sekali romantis nya 
kamu juga jarang sekali nulis kata-kata puitis tapi of all the little things that you do, makes you so special. sayang, you tahu tak you're such a sweet heart? tak tahu? I'm telling you now

manis sekali bila kamu sering bukakan pintu dan mengutamakan saya untuk jalan dahulu

manis sekali bila kamu selalu ada buat nolong saya bila resah dan gundah

manis sekali bila kamu pinjamkan saya sweater hitam favorit kamu

manis juga bila kamu hadiahkan saya jersi yang paling kamu suka dan jersi ini punya bauan dan wangian kamu, adiktif sayang, sangat dan terlalu

manis juga bila kamu telefon saya lalu kamu katakan 'sayang.... rindu.."

manis juga bila ada satu ketika kita berkelahi lalu kamu telefon pada jam dua pagi, menyuruh saya jengah ke luar tingkap lalu kamu ngankat satu kertas tertulis "I'm Sorry" di hadapan rumah saya

manis juga bila kita tak punya waktu untuk duduk semeja lalu membentangkan segala perihal dari A sampai Z, lalu saya merajuk dan kamu pujuk dengan coklat yang paling saya suka

sekecil-kecil ini yang membuatkan kamu istimewa. walaupun kamu tak pernah mengajak aku menari, memberi aku bunga mawar satu lori, ya tak apalah. nyata sekali ini sudah lebih dari cukup.

terima kasih sayang, untuk ke sekian kalinya. terima kasih untuk toleransi, kasih sayang juga kegembiraan yang kamu beri, terima kasih!